سفارش تبلیغ
صبا ویژن
راه خون

 

سالها پیش که در زمان ناصرالدین شاه عده ای از نفت به عنوان یک "ماده سیاه بد بو" نام می بردند شاید کمتر کسی در داخل می دانست که بعد ها قرار است همین ماده سیاه بد بو تبدیل شود یه طلای سیاه و امروز یه یک سلاح یرنده در عرصه ی اقتصاد و سیاست تیدیل شود

اگر در عرصه اقنصاد از نفت به عنوان "طلای سیاه" نام ببریم و در عرصه ی دیپلماتیک و سیاسی "سلاح" بنامیم با این نگاه میشود قیمت این روزهای بازار نفت را رصد کرد

آنچه که ایران امروز در باب فروش نفت با آن مواجه شده است عبارت است از لابی گری های سیاسی و افزایش بی رویه ی تولید نفت، توسط طلا داران سیاه  که نتیجه آن افت شدید قیمت نفت و هدف آن ضربه زدن اساسی به جمهوری اسلامی ایران است.

افت شدید قیمت نفت برای کشوری که متاسفانه یکی از ستون های اصلی اقتصادش بخوانید " نفت خام" است فاجعه است حال با این شرایط قیمت نفت یعنی بشکه ای کمتر از 50 دلار آقای روحانی با دو گذاره مواجه است :

1-فروش نفت در هر شرایطی موضوعیت دارد

2-فروش نفت با این شرایط موضوعیت ندارد

اگر فرض اول را در نظر بگیریم سیاست آقای روحانی باید این باشد تا جایی که می تواند قیمت نفت را بالا ببرد. در باب افزایش قیمت نفت یک پیشنهاد به آقای روحانی دارم:

آقای روحانی باید بتواند با دیپلماسی که دارد یک شوک هیجانی در بازار نفت ایجاد کند در واقع باید گفت در شرایط فعلی بازار نفت بهترین دفاع برای ما حمله است ، آقای روحانی برای اینکه بتواند این شوک را در بازار نفت ایجاد کند باید توسط یکی از وزرایش اعلام کند که : ایران دیگر یک قطره نفت هم نمی فروشد و از آن طرف هم برادران سپاه یا ارتش اعلام کنند که می خواهیم برای یک مدت در تنگه هرمز رزمایش نظامی برگزار کنیم و مجبوریم  تنگه ی هرمز را ببندیم و زمانی تنگه را باز میکنیم که به همه اهداف رزمایش رسیده باشیم .(لازم به ذکر است که تنگه هرمز شاه راه عبور نفت در جهان است )

 انتشار همین دو خبر در فضای رسانه ای کافی است تا آن شوک مد نظر را در بازار نفت ایجاد کند و بعد از آن ما شاهد افزایش روز افزون قیمت نفت باشیم

اگر فرض دوم را در نظر بگیریم یعنی با این شرایط دیگر فروش نفت موضوعیت نداشته و حتی برای ما ضرر هم دارد چرا که احتمالا ما مجبور شویم برای اینکه به پول بیشتر دست پیدا کنیم نفت بیشتری بفروشیم که اگر این کار را انجام دهیم دقیقا در پازل عربستان - آمریکا  قرار گرفته ایم چون بدیهی است هرچه تولید بیشر شود قیمت کاهش پیدا میکند پس فروش نفت بیشر برای دست پیدا کردن به پول بیشتر برای ما ضرری دوچندان دارد.

حال که فهمیدیم با این شرایط همه چیز به ضرر ماست پیشنهاد به آقای روحانی این است این بار تصمیم واقعی بگیرند که حتی یک قطره نفت هم نفروشند ببینید همانطور که در سال 58 آقای کارتر همه روابطش را با ما قطع کرد و بعد امام (ره) اعلام کردند که اگر رئیس جمهور آمریکا می خواست یک کار بکند که به نفع ملت ایران باشد همین است  یعنی قطع روابط با ایران. ما رابطه با یک زور گو را می خواهیم چه کار؟

حالا هم قضیه همین است یعنی بهترین کاری که عربستان و آمریکا می خواستند در حق ایران بکنند همین است که ایران دیگر نفت نفروشد . خوب حالا ما هم همین کار را انجام می دهیم از این به بعد یک قطره نفت هم نمی فروشیم حتی اگر قیمتش هم بالا برود نمی فروشیم بر گردیم ببینیم در داخل چه داریم غیر از نفت؟

حرف آخر اینکه " شتر سواری دلا دلا نمی شود" فروش نفت بشکه ای زیر 50 دلار اصلا به نفع ما نیست ما یا باید قیمتش را بالا ببریم یا با این شرایط یک قطره نفت هم نفروشیم . وسلام

 


موضوع مطلب :
ارسال شده توسط ابراهیم جعفری در ساعت 10:27 صبح | نظر